• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering ej hos kfm elr inkasso

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Är de möjligt ath få skuldsanering trots man inte är hos inkasso? Elr har någom skuld hos kronofogden. Inga anmärkningar. Krigat länge för att undvika det men känner orken börjar tryta. Går exakt på kronan runt med räkningarna. Klarat mig pga haft framförhållning och jobbat mkt. 1,5 i blanco.
Elr det är inte ens någon mening söka?
tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Är de möjligt ath få skuldsanering trots man inte är hos inkasso? Elr har någom skuld hos kronofogden. Inga anmärkningar. Krigat länge för att undvika det men känner orken börjar tryta. Går exakt på kronan runt med räkningarna. Klarat mig pga haft framförhållning och jobbat mkt. 1,5 i blanco.
Elr det är inte ens någon mening söka?
tacksam för svar
Man behöver inte ha något hos inkasso eller kf för att få skuldsanering. Allt beror på om du uppfyller kraven på att vara insolvent och att det är skäligt.
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Man behöver inte ha något hos inkasso eller kf för att få skuldsanering. Allt beror på om du uppfyller kraven på att vara insolvent och att det är skäligt.
Insolvent lär jag bli för haft jämkning drar räntan på Blanco och ränteavdragen lär minska januari 2025 för blancolån. Då hjälper inte krigandet mer. Får väll kontakta skuldrådgivare i kommunen och försöka att söka. Pinsamt. Tack för svar
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Insolvent lär jag bli för haft jämkning drar räntan på Blanco och ränteavdragen lär minska januari 2025 för blancolån. Då hjälper inte krigandet mer. Får väll kontakta skuldrådgivare i kommunen och försöka att söka. Pinsamt. Tack för svar
Du behöver inte kontakta dem för att söka går lika bra att göra det på kronofogdens hemsida själv
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Insolvent lär jag bli för haft jämkning drar räntan på Blanco och ränteavdragen lär minska januari 2025 för blancolån. Då hjälper inte krigandet mer. Får väll kontakta skuldrådgivare i kommunen och försöka att söka. Pinsamt. Tack för svar
Sex månaders väntetid just nu från att dom tar emot din ansökan till du får svar om dom går vidare eller om du får avslag. Tio månaders väntetid från ansökan till beslut om du blir beviljad skuldsanering.

Här kan du ansöka:
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Sex månaders väntetid just nu från att dom tar emot din ansökan till du får svar om dom går vidare eller om du får avslag. Tio månaders väntetid från ansökan till beslut om du blir beviljad skuldsanering.

Här kan du ansöka:
Det är otäcka siffror! Länder har skapats och försvunnit på 10 månader. Sitter de och rullar tummarna och dricker kaffe på heltid där hos kronis eller?
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Det är otäcka siffror! Länder har skapats och försvunnit på 10 månader. Sitter de och rullar tummarna och dricker kaffe på heltid där hos kronis eller?
Snarare så att folk slänger in ansökningar till höger och vänster för "man kan ha tur och det går igenom". Fler och fler som hamnar i skuldfällan
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
- Fler yngre som söker
- Fler som söker med för låga skuldberg
- Fler som söker för "shop til you drop"
- Fler som söker med väldigt "unga" skulder som man inte gjort allt för att hindra från att växa
- Fler som lägger in en ansökan direkt efter att de fått avslag på sin första ansökan

... är vad jag kan se som möjliga orsaker till att kön växer till skuldsaneringskön.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag hade inget hos inkasso eller kfm när jag sökte, har skuldsanering nu.
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Tacksam för era svar! Sökt nu iaf. Försöka kriga på. Är de nåt man ska tänka på fram till dagen avslag elr ej? Nåt man kan göra för att försöka bättra på sina chanser. Mina skulder är mitt eget fel men inte lagt många av dom kronorna på mig själv. Så trög är jag. Började efter skilsmässa sen varit ensam försörjare under lång tid både barn osv. Så en del gamla och ett par hopbaksförsök
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp